UKR
Автоматизація роздрібного продажу та реалізації товарів народного споживання, як динамічний тренд
2022.02.22

Автоматизація роздрібного продажу та реалізації товарів народного споживання, як динамічний тренд

Автоматизація роздрібної торгівлі та реалізації товарів народного споживання (CPG) — необхідність, продиктована багатьма факторами. Так, крім прискорення загального темпу життя та бажання споживачів здійснювати покупки з мінімальними витратами часу, корективи внесла пандемія з її ризиками, карантинами та іншими обмеженнями.

У 2020 році практично вся роздрібна торгівля відчула наслідки пандемії — масові падіння конверсії в офлайні у поєднанні зі стрімким зростанням онлайн-звернень. Суворий карантин, коли люди не могли відвідувати магазини та заклади сфери послуг так само часто, як до введення запобіжних заходів, став каталізатором для розвитку всіх складових рітейл-бізнесу — IT-інфраструктури, логістики, управлінських методів та технологій для команди, продуктів та самого бізнесу. 

Як показала статистика, після зняття обмежень близько 17% клієнтів не повернулися до офлайн-покупок. Серед названих причин — бажання витрачати на вибір товару якнайменше часу; робити покупки, не вистоюючи черг; небажання чекати на продавця-консультанта; роздратування, спричинене повільним обслуговуванням; практично цілодобова доступність онлайн-магазинів, причому без необхідності залишати квартиру.

Для ефективного вирішення завдань, багато з яких вимагали реакції в лічені години, рітейл-компаніям довелося серйозно зайнятися

  • плануванням на основі передиктивної аналітики бізнесу;
  • оновленням технологій;
  • автоматизацією роздрібних точок.

Більшість рішень одержала назву РітейлТех (RetailTech).

 

У чому вигода для бізнесу?

Автоматизація — ознака чесної торгівлі та прозорості угод. Роздрібні магазини із сучасним обладнанням привабливі для покупців, оскільки дають певні гарантії та прискорюють процес покупки. Роботизована автоматизація процесів (RPA) приносить відчутні матеріальні вигоди рітейл-компаніям — заміна трудомістких ручних процесів найкраще впливає на конверсії та лояльність клієнтів:

  • торгова точка виконує всі вимоги законодавства;
  • покупець отримує можливість оплачувати безготівково, брати участь у дисконтних накопиченнях та розраховуватися за допомогою бонусних карток;
  • видаючи покупцю чек, продавець може регулювати дії у разі намірів повернення / обміну товару;
  • спрощується робота бухгалтерії та розробка націнок з урахуванням усіх витрат — податкових відрахувань, оренди приміщення, заробітних плат, витрат на логістику тощо;
  • швидкість обслуговування на касі, збільшена ~втричі, економить масу часу як продавцеві, і покупцю;
  • дає продавцю-консультанту можливість уточнювати наявність товару складі;
  • маркетинговий відділ отримує дані про ступінь активності теплого клієнта, що дозволяє розробляти акції для його повернення;
  • дозволяє виключити помилки, викликані людським фактором, що суттєво знижує рівень конфліктів зі споживачем та підвищує якість обслуговування загалом.

 

Обладнання для автоматизації роздрібної торгівлі

У комплект, як правило, входить таке обладнання:

Набір устаткування, необхідного для конкретного магазину, залежить від його специфіки. Так, супермаркети потребують оснащення для максимальної автоматизації самообслуговування. Невеликим продуктовим магазинам, що торгують на вагу, знадобляться електронні ваги, вбудовані в систему автоматизації. Магазини з асортиментом підакцизних товарів встановлюють фіскальні реєстратори (РРО) та забезпечують стабільний інтернет-зв'язок для своєчасного пересилання даних до податкової інспекції. Для онлайн-магазинів зручно поєднувати склади в одну загальну систему. Точки продажу одягу та взуття підвищать рівень обслуговування та, відповідно, конверсію, встановивши систему для відстеження на складах з урахуванням дизайну, моделі, сезону, розміру товарів.

При виборі обладнання для конкретної торгової точки важливо враховувати якість інтернет-зв'язку. Краще вибирати обладнання з можливістю альтернативного підключення, щоб мінімізувати ризик втрати даних у разі проблеми з боку провайдера. 

Крім того, необхідно враховувати продуктивність обладнання, призначеного для певних цілей. Так, на великих складах встановлюють принтери з феноменально швидкісним друком. Для невеликих продуктових магазинчиків оптимальні принтери з термодруком. На складах, де товари зберігаються роками, зручно використовувати термотрансферне друкарське обладнання.

 

Програмне забезпечення для автоматизації торгівлі

Для роботи обладнання потрібне спеціалізоване програмне забезпечення. Його встановлення, сервісне обслуговування та своєчасна корекція неполадок гарантує ідеальне обслуговування клієнтів, а також отримання повної картини ефективності бізнесу.

Не варто забувати також про зростаючий мобільний трафік, який поступово стає в онлайні домінуючим. Щоб зробити спілкування з покупцем ще більш персоналізованим та успішним для бізнес-цілей, аналізують дані про транзакції та інші взаємодії, скоєні за допомогою сотових телефонів, створюють та постійно вдосконалюють віртуальне середовище магазину, розподіляють запаси між офлайн- та онлайн-ресурсами. Для позитивного досвіду покупців, як і раніше, важлива швидкість завантаження карток товарів та інших сторінок магазину, докладні та грамотні описи, якісні зображення, достатній асортимент. Тобто, високоякісні власні програми, призначені для завантаження клієнтами на мобільні телефони, дозволяють постійно поповнювати скарбничку даних для маркетингу актуальною інформацією; дають покупцям можливість вибирати та купувати в умовах максимального комфорту та економії часу, формуючи довіру та лояльність; піднімають компанію на десять ступенів вище за конкурентів, що не мають подібних цифрових рішень; "ставлять залікову галочку" у пунктах про масштабування та активний розвиток — і все це в рамках завдання про автоматизацію рітейлу.

 

Вам також буде цікаво:

16 лютого – День інновацій. Привітайте тих, хто надихає вас!

Як добитися зростання продажів, позбавивши співробітників обмежувальних переконань

День натхнення своїх співробітників на вдосконалення: як мотивує Google та інші відомі корпорації?

Штраф 65 000 гривень будуть присуджувати тим роботодавцям, які опублікують у вакансіях стать та інші особисті дані

Повернутися на головну
Вибрати розділ
×